تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
کد شما در این بخش
3

فخاری احزاب به افزایش مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو کمک کنند

  • کد خبر : 76934
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
فخاری احزاب به افزایش مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو  کمک کنند
 استاندار تهران گفت: همه احزاب در رقابت و مشارکت انتخاباتی می‌توانند نقش مفید و موثری داشته باشند. احزاب با حضور کاندیدا‌های موثر و تشویق مردم به انتخابات می‌توانند به افرایش مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو کمک کنند.

به گزارش  نبض جامعه ؛علیرضا فخاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز دهه فجر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره) اظهار داشت: دهه فجر فرصتی است برای بیان برنامه‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت این نظام در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و … و بازگوکردن فعالیت‌هایی است که منجر به بازدارندگی برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی می‌شود و به عنوان ارزش‌های مهم و اساسی نظام مورد توجه است.

وی افزود: وجود سرمایه اجتماعی بسیار بزرگ وسیع و قابل اتکا برای ادامه مسیر از دستاوردهای بزرگی است که نظام‌ جمهوری اسلامی همواره از آن استفاده می‌کند و به آن افتخار می‌کند.

استاندار تهران در ادامه گفت: امروز وجود ظرفیت‌های جوان و پرتلاش و نیز با برنامه همراه با جریان نخبگانی، زمینه پرورش روح و جسم را به نسبت شاخص‌های گذشته فراهم کرده است.

فخاری تصریح کرد: طبیعی است که در فراسوی مسائلی که در آینده با آن روبه رو هستیم تکیه بر نسل جوان و اتکا بر نسل دوم و سوم انقلاب و همچنین برای ادامه مسیر تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی از موضوعات اساسی است که نظام بر آن استوار شده است.

وی تأکید کرد: رشد و توسعه همه جانبه موضوعاتی که در مسیر انقلاب داشتیم کشور ما را به عنوان کشوری تعیین کننده در مصادیق مختلف جهانی و اداره جهان مطرح کرده است و امیدواریم اثر گذاری داخلی و بین‌المللی نظام پویایی جایگاه انسان و انسان سازی و محقق کند.

استاندار تهران ابراز داشت: توجه به علوم و دانش، پرورش ذهن و فکر و جایگاه رفیع علمی و پژوهشی است که مقامات اصلی تحصیل و دانش را در کشور فراهم کردن است.

فخاری افزود: حضور جوانان در المپیادهای علمی و پژوهشی و تولیدات داخلی و دانش بنیان و ظرفیت‌های فکری، اندیشه‌ای و برنامه‌ای که جوانان در دست اقدام دارند در ابعاد بین المللی قابل طرح، بررسی و ارائه است.

وی ادامه داد: موقعیت ژئواستراتژیک کشور و با تکیه بر ایجاد تغییرات اساسی در نظام دوقطبی جهان توسط نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد، موقعیتی راهبردی است که همواره باید جایگاه رفیع جمهوری اسلامی را دریابیم.

استاندار تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه استان تهران اظهار داشت: کنگره عظیم و فاخر ۲۴ هزار شهید تهران بزرگ که مورد عنایت و توجه رهبر معظم انقلاب بود برگزار شد و راهبرهای مبسوط رهبری برای راه و مسیری که در آینده برای شهدا طی خواهیم کرد، رهنمون خواهد بود.

فخاری تصریح کرد: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران نیز در آینده برگزار خواهد شد و شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

وی تأکید کرد: در سال گذشته با اجرای ۱۰۴۴ پروژه در سطح استان تهران ۴۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده که در دهه فجر به بهره‌برداری و افتتاح خواهد شد.

استاندار تهران گفت: ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای سال مالی جدید در دستور کار داریم که پروژه‌های مهمی نیز در دست اقدام است و اجرایی خواهد شد که شامل پروژه‌هایی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و … است که با راه اندازی این پروژه ها حدود ۸۰۰۰ نفر به ظرفیت اشتغالزایی در استان اضافه می شود.

فخاری با اشاره به شاخص رشد و توسعه استان تهران ابراز داشت: در حوزه اقتصادی ۳ تحول اساسی صورت پذیرفت که شامل تأمین انرژی برق از سلول‌های خورشیدی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شد و نیز برای احداث ۵۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی قرارداد تنظیم شده و پروژه ۱۰۰۰ مگاواتی نیز کلید خورده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین برق در کل کشور با مشکلاتی همراه است، بیان کرد: پیش بینی شده که حدود ۱۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس ۵ کیلوولتی برای منازل در سال آینده پیش بینی شود و در سطح استان تهران مورد توجه قرار گرفته و در سقف کارگاه‌ها و مراکز صنعتی تعبیه خواهد شد.

استاندار تهران اظهار داشت: ۲۶۲ واحد راکد تولیدی که از دهه فجر سال گذشته تا به حال احیا و فعال شده که شامل ۲۱۰ واحد صنعتی، ۴۶ واحد کشاورزی و ۵ واحد گردشگری بوده است.

فخاری گفت: افزایش ظرفیت ۴۹۵ واحد تولید نیمه فعال در دستور کار قرار گرفته و نیز ۱۷۰ واحد اقتصادی نیمه تمام اقتصادی در دستور کار بود که تا به امروز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان تهران تاکید کرد: نرخ بیکاری در استان تهران از ۶.۵ درصد به ۵.۴ درصد کاهش پیدا کرده که این اقدام بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است و نشان می‌دهد که بخش خصوصی سرمایه گذاری جدی داشته است.

فخاری با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: همه تدابیر و اقدامات لازم برای برگزاری باشکوه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در نظر گرفته شده است.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود اعتماد بخشی خصوصی به سرمایه گذاری افزایش پیدا کرده و کمک می‌کند که بتوانیم با استفاده از سرمایه بخش خصوصی با ارائه تسهیلات از طریق بانک‌ها زمینه ساز تحول در حوزه اقتصادی باشیم.

وی افزود: رشد و توسعه همه جانبه ای که در مسیر انقلاب داشتیم ایران را به کشوری اثرگذار درجهان تبدیل کرده است و انسان سازی هدف غایی امام راحل بود که این امر انشالله باید محقق شود.

فخاری گفت: بلوغ و رشد علمی و مقالات اصلی علمی در موقعیتی جهانی است و تولیدات داخلی دانش بنیان و ظرفیت های فکری و اندیشه ای در ابعاد ملی و بین المللی قابل طرح و ارایه است که این ها به برکت نظام اسلامی است.انقلاب اسلامی ما جهان ۲ قطبی را برهم زد و انقلاب اسلامی یک گسل بین شرق و غرب را پر کرد و جهان را به سمتی برد که ایران را به کشوری قدرتمند تبدیل کرد.

استاندار تهران با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت،گفت: برگزاری کنگره عظیم و فاخری به عنوان کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت را در تهران شاهد بودیم که مورد تقدیر و توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت که از ایشان تشکر می کنیم.

وی افزود: کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان های تهران را نیز اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهیم کرد.

فخاری گفت: یک هزار و ۴۴ پروژه برای دهه فجر تعریف شده است و یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای سال کاری جدید در دستور کار داریم.

استاندار تهران درخصوص اقدامات در حوزه اقتصاد نیز، گفت: سه تحول اساسی در اقتصاد داشتیم؛ تامین انرژی برق از سلول های خورشیدی با استفاده از توان بخش خصوصی انجام شد و ۵۰۰ مگاوات برق از نیروگاه خورشیدی و همچنین پروژه احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی امضا شد.

فخاری افزود: در تامین برق کشور مشکلاتی وجود دارد که باید از انرژی خورشیدی بیشتر بهره ببریم و در این راستا استفاده از سقف کارگاه ها برای این امر مفید است.

استاندار تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: حل مسائل کلی استان توسط مرجع پژوهشی و نخبگانی و از طریق ظرفیت های دانش بنیان و نخبگانی میسر شده است و توانستیم از طریق ارتباطات مردمی به این جریانات دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان توانمند و متخصص در بدنه مدیریتی کشور، گفت: هفت تا هشت سال میانگین سن مدیریتی استان تهران کاهش یافت و مثل ابتدای انقلاب امروز کار دست جوانان است.

فخاری افزود: بالاترین مسئول شهرستانی ما به عنوان فرماندار ۴۸ ساله است و فرماندار پاکدشت با ۳۴ سال سن جوان ترین فرماندار کشور است. میانگین سن فرمانداران تهران ۴۱ سال است.

وی با اشاره به ۴ راهبرد مدنظر رهبر انقلاب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: همه احزاب در رقابت و مشارکت انتخاباتی می‌توانند نقش مفید و موثری داشته باشند. احزاب با حضور کاندیدا‌های موثر و تشویق مردم به انتخابات می‌توانند به افرایش مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو کمک کنند.

استاندار تهران همچنین به موضوع آلودگی هوای پایتخت اشاره کرد و گفت: آلودگی هوای تهران هم معضلی است که بخاطر جمعیت پذیری و مهاجرت رخ داده و بخش های صنعتی و نیروگاهی ۴۱ درصد و بخش حمل و نقل ۵۹ درصد الودگی هوا را شامل می شود.


فخاری افزود: اتباع بیگانه به عنوان میهمانان تهران هستند و زندگی مسالمت آمیزی در این استان دارند، از مجموع یک میلیون ۶۹۵ هزار اتباع ساکن در استان تهران در بخش های اقتصادی استفاده می شود.

وی افزود: اتباع کمک شایانی در بحث اقتصادی داشته اند و نفراتی که غیرمجاز هستند به کشور خود بازگردانده می شوند. اقدامات لازم برای پوشش دادن این افراد در دستور کار است، البته تعداد غیرمجازها نسبت به اتباع مجاز ناچیز است و اتباع غیرمجاز جایی در تهران نخواهند داشت.

استاندار تهران این را هم گفت که اصراری به تعطیلی مدارس نداریم اما مجبوریم گاهی بخاطر آلودگی هوا مدرسه مجازی برگزار کنیم تا ۱۲۰ هزار سفر روزانه کاهش یابد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.nabzejame.ir/?p=76934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.