تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
کد شما در این بخش
5

۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار کارتخوان غیرفعال شد

  • کد خبر : 54212
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار کارتخوان غیرفعال شد
اشکان هراتی، رئیس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی با اشاره به طرح ساماندهی کارتخوان ها، گفت: از بین ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ابزار پرداخت ۸ میلیون ابزار پرداخت به پرونده مالیاتی شان الصاق شد و سایر ابزار‌های پرداخت هم در اجرای قانون غیرفعال شد.

به گزارش نبض جامعه؛ اشکان هراتی، با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره ضرورت ساماندهی ابزار‌های پرداخت و همچنین آخرین وضعیت اجرایی آن، گفت:​ ساماندهی دستگاه های کارتخوان بانکی در اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه فروشگاهی با همکاری سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی انجام گرفت و از ۱۵ دی ماه سال ۱۴۰۰ این همکاری شکل گرفت و از بین ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ابزار پرداخت، تمام این ابزار‌ها ساماندهی شدند. ۸ میلیون ابزار پرداخت به پرونده مالیاتی شان الصاق شدند و سایر ابزار‌های پرداخت هم در اجرای قانون غیرفعال شدند.

هراتی درخصوص کارتخوان های غیرفعال شده‌ افزود: ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه کارتخوان غیرفعال شدند، در طی چند مرحله به مؤدیان این فرصت داده شد که یا دستگاه کارتخوانشان را غیرفعال کنند یا آن‌ها را به پرونده مالیاتی مربوطه الصاق کنند.

وی تصریح کرد: ما در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی خواهیم ماند که در مقطع کنونی اولویت اصلی نظام مالیاتی است، یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها بستری تحت عنوان قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان بود.

هراتی ادامه داد: با همکاری بانک مرکزی خوشبختانه توانستیم در دولت جدید و با تیم مدیریتی جدید در یک حرکت جهادی به یکی از آرمان‌های سازمان مالیاتی که دستیابی به یک اطلاعات شفاف برای نظام مالیاتی کشور بود به آن دسترسی پیدا کنیم و ما در طی این فرآیند بیش از دو میلیون مؤدی جدید را شناسایی کردیم که این خود گامی در جهت ایجاد شفافیت و برقراری عدالت مالیاتی بود.

لینک کوتاه : https://www.nabzejame.ir/?p=54212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.