به گزارش نبض جامعه ؛منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: یکی از راهکارهای پیشنهادی برای پرداخت بدهیهای خودروسازان به قطعهسازان، عرضه خودرو با قیمت ۵ درصد پایینتر از نرخ بازار بوده است. با اجرای این طرح، قرار بود خودروسازان بتوانند از محل درآمد حاصل، بخشی از بدهی خود به قطعهسازان را پرداخت کنند. اما متاسفانه اجرای این طرح تاثیر منفی بر بازار خودرو گذاشت. به همین دلیل، تصمیم گرفته شد تا اجرای آن به حالت تعلیق درآید.
وی ادامه داد: راهکارهای دیگری نیز برای پرداخت بدهیهای خودروسازان در نظر گرفته شده است. از جمله میتوان به بهروزرسانی ارزش داراییهای خودروسازان، افزایش سقف اعتبارات خودروسازان از طریق شورای پول و اعتبار و نیز واقعیسازی قیمت خودروها توسط شورای رقابت اشاره کرد.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت،درباره علت تغییر شیوه عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه گفت: یکی از اهداف این سامانه، جلوگیری از نوسانات بازار بوده است. اما اکنون وضعیت بازار خودرو بهبود یافته و ثبات نسبی به خود گرفته است. به همین دلیل، دیگر نیازی به استفاده یکپارچه از این سامانه نیست و عمدتا نقش نظارتی خواهد داشت.