تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
کد شما در این بخش
2

توقف طرح فروش خودرو با ۵ درصد زیر قیمت بازار

  • کد خبر : 77614
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
توقف طرح فروش خودرو با ۵ درصد زیر قیمت بازار
طرح فروش خودرو با قیمت پایین‌تر از بازار که با هدف کمک به پرداخت بدهی‌های خودروسازان مطرح شده بود، با توجه به آثار منفی آن بر بازار خودرو منتفی اعلام شد.

به گزارش نبض جامعه ؛منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: یکی از راه‌کارهای پیشنهادی برای پرداخت بدهی‌های خودروسازان به قطعه‌سازان، عرضه خودرو با قیمت ۵ درصد پایین‌تر از نرخ بازار بوده است. با اجرای این طرح، قرار بود خودروسازان بتوانند از محل درآمد حاصل، بخشی از بدهی خود به قطعه‌سازان را پرداخت کنند. اما متاسفانه اجرای این طرح تاثیر منفی بر بازار خودرو گذاشت. به همین دلیل، تصمیم گرفته شد تا اجرای آن به حالت تعلیق درآید.

وی ادامه داد: راهکارهای دیگری نیز برای پرداخت بدهی‌های خودروسازان در نظر گرفته شده است. از جمله می‌توان به به‌روزرسانی ارزش دارایی‌های خودروسازان، افزایش سقف اعتبارات خودروسازان از طریق شورای پول و اعتبار و نیز واقعی‌سازی قیمت خودروها توسط شورای رقابت اشاره کرد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت،درباره علت تغییر شیوه عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه گفت: یکی از اهداف این سامانه، جلوگیری از نوسانات بازار بوده است. اما اکنون وضعیت بازار خودرو بهبود یافته و ثبات نسبی به خود گرفته است. به همین دلیل، دیگر نیازی به استفاده یکپارچه از این سامانه نیست و عمدتا نقش نظارتی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.nabzejame.ir/?p=77614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.