تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
کد شما در این بخش
2

اختلاف شهرداری و ایران‌خودرو دیزل ادامه دارد

  • کد خبر : 77607
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
اختلاف شهرداری و ایران‌خودرو دیزل ادامه دارد
شهرداری تهران و شرکت ایران‌خودرو دیزل همچنان در خصوص قیمت و کیفیت اتوبوس‌های تولید داخل و مراودات فی ما بین با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

به گزارش نبض جامعه ،مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران طی یک گفت‌وگو خبری عنوان کرد: قیمت اتوبوس‌های تولید داخل ۲۵ تا ۴۰ درصد بیشتر از اتوبوس‌های چینی است. او می‌گوید اتوبوس‌های چینی علاوه بر قیمت پایین‌تر، کیفیت و مشخصات فنی بهتری نیز دارند.
شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خود به تعداد زیادی اتوبوس جدید نیاز دارد. علیزاده می‌گوید تهران حداقل به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نو نیاز دارد در حالی که در حال حاضر تنها ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران وجود دارد.

به همین دلیل، شهرداری تهران قصد دارد ظرف مدت کوتاهی حدود ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان کند که البته مستلزم خرید اتوبوس‌های خارجی است زیرا تولیدکنندگان داخلی قادر به تحویل تعداد زیاد در مدت کوتاه نیستند.

شهرداری تهران در ابتدا با تولیدکنندگان داخلی برای خرید اتوبوس قرارداد بست اما آن‌ها نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند. علیزاده می‌گوید از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که قرار بود تحویل شود، هنوز هیچ اتوبوسی تحویل نشده است.

او معتقد است با ظرفیت فعلی تولیدکنندگان داخلی، تأمین اتوبوس مورد نیاز شهرداری سال‌ها طول می‌کشد. از سوی دیگر، بانک‌های کشور نیز حاضر به پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی برای افزایش توان تولید نیستند.

مدیرعامل اتوبوسرانی شهر تهران نیز در پایان گفت: ما در خصوص ملک هیچ مشکلی با ایران‌خودرو دیزل نداریم و تعهدات خود را انجام داده‌ایم؛ آراء دستگاه قضا نیز مبنی بر رد دادخواست ایران‌خودرو دیزل مشخص است. مردم بدانند فرق بین مدیریت انقلابی با مدیریت ادعایی این است که مدیریت شهری کنونی تلاش می‌کند تا پایان دوره ناوگان اتوبوسرانی را با ورود ۵۰۰۰ دستگاه توسعه بدهد.

اردلان حسینی، مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو دیزل، معتقد است: اتوبوس‌های تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردارند و شرکت ایران‌خودرو توانایی تولید و تحویل به موقع اتوبوس به شهرداری تهران را دارد.

حسینی گفت: شرکت ایران‌خودرو توانایی لازم برای تأمین اتوبوس مورد نیاز شهرداری تهران را دارد و حتی این کار را برای نخستین بار برای شهرداری کرج انجام داده است.

حسینی؛ مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو دیزل نیز در پاسخ به مدیرعامل اتوبوسرانی شهر تهران گفت: به نظر بنده بیاناتی که درباره ملک می‌گویند درست نیست.

این اختلاف میان شهرداری تهران و شرکت ایران خودرو همچنان ادامه دار است و این دو شرکت نتوانسته‌اند بر سر مسائل پیش آمده به توافق برسند.

لینک کوتاه : https://www.nabzejame.ir/?p=77607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.