تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
کد شما در این بخش
0

اجرای ۱۴عنوان برنامه سلامت محور در منطقه۹

  • کد خبر : 79751
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
اجرای ۱۴عنوان برنامه سلامت محور در منطقه۹
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹ از اجرای ویژه برنامه های هفته ملی سلامت ۱ لغایت ۷ اردیبهشت در این قسمت از پایتخت خبر داد.

به گزارش نبض جامعه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ علیرضا فروزنده معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: این ویژه برنامه ها با شعار”خانواده و مردمی سازی سلامت- حال خوب ساختنی است” در هفته اول اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی افزود: هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با اهمیت و جایگاه مهم سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان به منظور ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان تاکید شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹ عنوان کرد: این هفته فرصتی است تا بتوان نسبت آگاه سازی شهروندان در خصوص مسائل و چالشهای پیش روی سلامت شهروندان و همچنین ترویج سبک زندگی سالم، ارتقا سواد سلامت، خود مراقبتی اقداماتی در این راستا انجام شود.

▫️فروزنده بیان کرد: همزمان با این هفته با رویکرد ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان سازی در جامعه ویژه برنامه هایی شامل: اجرای ویدئو مپینگ بر روی برج آزادی، زنگ مدرسه سالم، اجرای تئاتر و گروه سرود، توزیع بسته تغذیه سالم، برگزاری مسابقات ورزشی به همراه اهدا هدایا برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای سایر برنامه های هفته سلامت در منطقه۹ گفت: اجرای مسابقه دو چرخه سواری ویژه اعضای کانون های سلامت محور، پیاده روی صبحگاهی، ارائه خدمات سلامت محور شامل مشاوره های تغذیه، روانشناسی، غربالگری فشار خون و تست قند خون با همکاری مرکز بهداشت غرب در میادین تره بار آزادی، کوکب و دکتر هوشیار برگزار می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه اضافه کرد: اجرای ویژه برنامه های شاد و متنوع همچون تئاتر با محوریت سلامت، اجرای سیلور من، مسابقات نقاشی و تفریحی، میز خدمت سلامت و اجرای موسیقی سنتی در پلازای هاشمی، استفاده رایگان از خدمات شهر بازی المهدی، تخفیف از خدمات آزمایشگاه پارس ویژه اعضای کانون های سلامت، استفاده رایگان از خدمات مجموعه ورزشی و تفریحی کوثر، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت روز شمار هفته سلامت، حضور اعضای کانون های سلامت محور و کارشناسان سلامت منطقه۹ جهت حضور در غرفه های بوستان لاله از دیگر برنامه های هفته سلامت می باشد.

فروزنده در خاتمه در خصوص نامگذاری روزهای هفته سلامت یادآور شد: بر این اساس، شنبه ۱اردیبهشت به عنوان روز« سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی »، یکشنبه ۲اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی »، دوشنبه ۳اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده و سلامت زمین»، سه شنبه ۴ اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی »، چهارشنبه ۵اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده و فرهنگ سلامت »، پنچ شنبه۶ اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده و جوانی جمعیت » و جمعه ۷ اردیبهشت به عنوان روز « سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی» نامگذاری شده است.

 

لینک کوتاه : https://www.nabzejame.ir/?p=79751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.