تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
کد شما در این بخش
4

اتوبان بروجردی بن‌بست ۱۳ ساله را شکست

  • کد خبر : 72097
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
اتوبان بروجردی بن‌بست ۱۳ ساله را شکست
شهردار تهران در آیین افتتاح فاز نخست «بزرگراه سردار شهید محمد بروجردی» گفت: این پروژه در دستور کار قرار گرفت تا عملاً آنچه در شرق تهران با بزرگراه امام علی رقم خورد در غرب تهران با بزرگراه شهید بروجردی تکمیل شود  

به گزارش نبض جامعه ؛علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین افتتاح فاز نخست پروژه بزرگراه شهید بروجردی گفت: مفتخریم که امروز با نام «مسیح کردستان» شهید بروجردی و با همت جمع حاضر و همکاری قرارگاه خاتم الانبیا فاز نخست این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه متولی اجرایی این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است ‌و توانستیم با مشارکت یکدیگر امور را به اجرا برسانیم، افزود: یکی از ویژگی‌های مسیر خدمتگذاری شورای ششم رسیدن از کل به جز بود، به این معنی که مشکلات را به صورت کلان ببینیم و با یک مشارکت مردمی امور را پیش ببریم.
شهردار تهران ادامه داد: در تهران عملاً چند پروژه بسیار بزرگ در بخش عمرانی طراحی شد که یکی از آن‌ها در حوزه نگهداشت بود و امروز به همت همکارانم این مسیر از مرز یک میلیون تن آسفالت‌ریزی که میانگین سالانه آن  در گذشته۶۶۰ هزار تن بوده است، گذشته‌ایم. همچنین بیش از ۵۳۰ کیلومتر جمع اوری آب‌های سطحی (آبراه) را پیش رو داریم که نیازمند نوسازی و بازسازی است.
زاکانی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۸۰۰ پل در اختیار داریم که نیازمند بازسازی است و در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در شورای چهارم در شرق تهران بزرگراه امام علی با افتخار احداث شد که البته این پروژه حکایت از این داشت که ما در غرب تهران کار متوقف مانده‌ای داریم. لذا پروژه شهید بروجردی در دستور کار قرار گرفت تا عملاً آنچه در شرق تهران با بزرگراه امام علی رقم خورد در غرب تهران با بزرگراه شهید بروجردی تکمیل شود و امیدواریم تا ۲۲ بهمن و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این کار به اتمام برسد.
شهردارتهران افزود: آزادراه شهید شوشتری از جاده امام رضا تا اتوبان یاسینی به وسعت بیش از ۱۶ کیلومتر در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال فاز نخست آن به وسعت ۹ کیلومتر افتتاح شود. این پروژه دچار گشایشی ۱/۵ درصدی از ترافیک شهر تهران و ۵ درصدی از شرق تهران می‌شود. امروز مفتخریم فاز نخست بزرگراه ۳/۷ کیلومتری بروجردی را افتتاح نماییم و ۱ کیلومتر دیگر هم تا پایان سال افتتاح خواهد شد. همچنین در مرکزشهر نیز نیازمند یک گشایش ترافیکی بودیم لذا ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی که به میدان سپاه ختم می‌شود نیازمند طراحی یک تونل دو طبقه بود که اجرای آن با همکاری قرارگاه خاتم در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: همچنین ۹۸ اصلاح تقاطعی در دست احداث قرار گرفت که سال گذشته ۱۱ عدد آن افتتاح شد و امروز ۲۳ تقاطع در دست اجراست؛ عمده این اصلاحات در امسال به بهره برداری می‌رسد.
زاکانی گفت: ما توانستیم مسیر خدمت را بدون توجه به موانع و با تکیه بر ایمان الهی و تشخیص کارشناسی دقیق دنبال کنیم. شورای ششم و مدیریت شهری برگرفته از آن مسیری را دنبال کرده است که تهران چهره جدیدی بر خود بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.nabzejame.ir/?p=72097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.