تاریخ : جمعه, ۲۵ خرداد , ۱۴۰۳ Friday, 14 June , 2024
کد شما در این بخش
2

راد: روزانه یک میلیون نوبت خرید در میادین میوه و تره بار ثبت می‌شود

  • کد خبر : 45022
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
راد: روزانه یک میلیون نوبت خرید در میادین میوه و تره بار ثبت می‌شود

اقتصاد جامعه؛مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه روزانه بالغ بر یک میلیون نوبت خرید در میادین میوه و تره بار پایتخت ثبت می‎شود، گفت: این سازمان با اعمال نرخنامه‌های مصوب در 263 میدان و بازار میوه و تره بار در سطح شهر، در اجرای دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر اعلام روزانه […]

اقتصاد جامعه؛مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه روزانه بالغ بر یک میلیون نوبت خرید در میادین میوه و تره بار پایتخت ثبت می‎شود، گفت: این سازمان با اعمال نرخنامه‌های مصوب در 263 میدان و بازار میوه و تره بار در سطح شهر، در اجرای دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر اعلام روزانه قیمت اقلام خوراکی، پیشگام است و موضوع اعلام قیمت ارزاق و مایحتاج عمومی شهروندان را از طریق رسانه‌ها به صورت روزانه، بیش از پیش مورد توجه قرار خواهیم داد.
به گزارش اقتصادجامعه و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با تأکید بر اینکه قیمت محصولاتی که در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران عرضه می‌شوند، نسبت به میانگین قیمت محصولات مشابه در سطح شهر بین 30 تا 40 درصد در قیمت انواع میوه، سبزیجات و صیفی‌جات و بین 15 تا 25 درصد در قیمت محصولات پروتئینی ارزان‌تر است، افزود: با توجه به این اختلاف قیمت، میادین و بازارهای میوه و تر بار، نقش تعدیل‌کننده‌ای در قیمت میوه و تره بار و سایر مواد خوراکی در سطح شهر بر عهده دارند.
وی با اشاره به توزیع مناسب جغرافیایی میادین و بازارهای میوه و تره بار در مناطق 22 گانه شهر تهران و دسترسی آسان شهروندان به این مراکز، تنوع محصول، کیفیت مطلوب و قیمت مناسب را از جمله دلایل و عواملی برشمرد که طی سال‌های اخیر، موجب افزایش روزافزون نقش این مراکز در اقتصاد خانوارهای شهری شده است، اظهار کرد: هر چند نظارت بر قیمت اقلام خوراکی در میادین و بازارهای میوه و تره بار به صورت مستقیم و مستمر در دستور کار سازمان مدیریت میادین قرار دارد اما موضوع کنترل قیمت‌ها در این مراکز را با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار داده‌ایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه توسعه بازارهای میوه و تره بار در سطح شهر و محلات پرجمعیت فاقد بازار از جمله راهکارهای کنترل قیمت‌ها و ثبات بازار است، خاطرنشان کرد: ساخت بازارهای میوه و تره بار در محلات پرجمعیت، به ویژه در محدوده مرکزی و پهنه جنوبی شهر برای دسترسی آسان‌تر اقشار کم‌برخوردار به خدمات این مراکز از مهم‌ترین مطالبات شهروندان از مدیریت شهری و از اولویت‌های مهم این سازمان است.

 

لینک کوتاه : https://www.nabzejame.ir/?p=45022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.