تاریخ : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 1 June , 2024
کد شما در این بخش
2

حفظ محیط زیست، فرهنگسازی می‌خواهد

  • کد خبر : 19061
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
حفظ محیط زیست، فرهنگسازی می‌خواهد

  اقتصاد جامعه؛در سالهای اخیر کلمه فرهنگسازی را زیاد شنیده‌ایم، هرکاری که خواسته ایم انجام دهیم این کلمه جلوی ما سبز شده است. حفظ محیط زیست، نیاز به فرهنگسازی دارد؛ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مستلزم فرهنگسازی است؛ ابنیه فرهنگی و تاریخی، اخلاق شهروندی، رعایت هنجارها و… همه فرهنگ سازی می‌خواهد. در واقع پایان و […]

 
اقتصاد جامعه؛در سالهای اخیر کلمه فرهنگسازی را زیاد شنیده‌ایم، هرکاری که خواسته ایم انجام دهیم این کلمه جلوی ما سبز شده است.
حفظ محیط زیست، نیاز به فرهنگسازی دارد؛ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مستلزم فرهنگسازی است؛ ابنیه فرهنگی و تاریخی، اخلاق شهروندی، رعایت هنجارها و… همه فرهنگ سازی می‌خواهد.
در واقع پایان و نتیجه هر گزارش و سمیناری یا موضوعاتی از این دست، فقط با این عبارت که نیاز به «فرهنگسازی» دارد، به پایان می‌رسد، اما مسئول ساخت چه کسی است؟!
عصر کنونی را نمی‌توان نامی برایش یافت، همه چیز در حال دگرگونی است و گاه این تغییرات تا مقابله و حتی شکست فرهنگ‌های سنتی پیش خواهد رفت. فراموشمان نشود پیش از هر سازمان و نهادی باید خود خانواده سررشته کار را در دست گیرد. (سامان عابری / جام‌جم)
فکر می‌کنم شما هم با این نکته که خانواده می تواند بیشترین تاثیر را در نهادینه شدن یک فرهنگ در ذهن نسل آینده داشته باشد، موافقید.
این روزها که فرصتی ایجاد شده تا همه خانواده در کنار هم باشند، پرداختن به موضوعات محیط زیستی و اجرای مسئولیت اجتماعی فردی می‌تواند نقش موثری در ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری در قبال اجتماع در کودکان داشته باشد.
این روزها می‌توان ساعتی را برای تفکیک زباله، کاهش مصرف آب، رسیدگی به گیاهان، مصرف کمتر انرژی و … گذاشت و این موضوعات را به کودکان آموزش داد.
یادمون باشه ما برای زندگی “همین یک زمین را داریم”
 

لینک کوتاه : https://www.nabzejame.ir/?p=19061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.