تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
کد شما در این بخش
0

توسعه مطالعات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های شهر تهران به ۵۱ تقاطع

  • کد خبر : 79049
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
توسعه مطالعات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های شهر تهران به ۵۱ تقاطع
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از توسعه مطالعات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های پایتخت به 51 تقاطع غیرهمسطح خبر داد.
به گزارش نبض جامعه و به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، “محمدصادق خیرخواه” مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: طی روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ مطالعات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های تقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان آزادی در راستای شریان مرکزی پایتخت(محور دماوند- انقلاب- آزادی) و تقاطع بزرگراه امام‌علی(ع)- شیان(ریحانی) در مسیر کمربندی شرق شهر تهران به اتمام رسید و طرح‌های فوق به متولیان اجرایی ابلاغ شد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در بخش دیگری از سخنان خود از قابل قبول بودن عملکرد لرزه‌ای پل قدیمی تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بلوار ارتش خبر داد و گفت: نتایج مطالعات لرزه‌ای پل مذکور حاکی است عملکرد لرزه‌ای آن با توجه به تقاطع جدید الاحداث قابل قبول بوده و نیاز به اجرای عملیات بهسازی لرزه‌ای ندارد. به این ترتیب در نتیجه تلا‌ش‌های مدیران پروژه در گروه مقاوم‌سازی پل‌ها و ابنیه بزرگراهی، از میان ۶۶ تقاطع آسیب‌پذیر شهر تهران، مطالعات و طراحی‌های مربوط به مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های ۵۱ تقاطع به اتمام رسیده و در مورد ۳۳ تقاطع اجرایی شده است.

“خیرخواه” با یادآوری اینکه پل تقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان آزادی دارای ۲ عرشه مجزا به مساحت بیش از ۱۹ هزار متر مربع است، اظهار داشت: عملکرد لرزه‌ای این پل  پررفت و آمد متعاقب اجرای طرح بهسازی، مقابل زمین‌لرزه‌های با سطح خطر بالا ارتقا خواهد یافت به نحوی که خودروهای امدادی بتوانند در شرایط پس از وقوع زلزله از روی آن عبور کنند.

وی همچنین پل تقاطع بزرگراه امام علی(ع)- شیان را پلی سه دهانه با مساحت حدود ۱۲۵۰ مترمربع خواند و خاطرنشان کرد: طرح بهسازی این پل سواره‌رو شامل تقویت ستون و سرستون‌های پایه میانی با استفاده از ژاکت بتنی، بهسازی برشگیرهای طولی و نیز افزایش طول نشیمن تیرها در کوله‌ها، تقویت فونداسیون پایه‌های میانی و در نهایت حذف درزهای انبساط میانی است

لینک کوتاه : https://www.nabzejame.ir/?p=79049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.