تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
کد شما در این بخش
2

تسهیلات ۵۶۱ میلیارد ریالی دولت به عشایر پایتخت

  • کد خبر : 70464
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
تسهیلات ۵۶۱ میلیارد ریالی دولت به عشایر پایتخت
مدیر امور عشایر استان تهران گفت: ۵۶۱ میلیارد ریال تسهیلات در دولت سیزدهم به ۶۰۸ نفر از عشایر استان در قالب استفاده از ظرفیت‌های دامدار کارت، تبصره ۱۶ و صندوق توسعه ملی پرداخت شده است

به گزارش نبض جامعه ؛فرشید ذبیحی اظهارکرد: در سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات تامین و در قالب طرح تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز در اختیار ۴۳ نفر از عشایر استان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین از محل تسهیلات تبصره ۱۶ نیز در سال گذشته ۳۵۷ میلیارد ریال تسهیلات بلندمدت در اختیار ۲۶۵ نفر از عشایر استان قرار گرفت.

ذبیحی ادامه داد: در سال جاری نیز پیگیر جذب اعتبارات لازم از محل صندوق توسعه ملی هستیم تا بخشی دیگری از جامعه عشایری استان از اعتبارات پشتیبانی از تولید و بهره مند و در مسیر زنجیره تولید گوشت قرمز گام‌های موثرتری بردارند.

مدیر امور عشایر استان تهران پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب دامدار کارت را از دیگر خدمات دولت سیزدهم به عشایر برشمرد و گفت: سال گذشته ۳۰۰ نفر از عشایر استان تهران موفق به دریافت تسهیلات دامدار کارت شدند.

وی همچنین در ادامه از استقرار عشایر استان تهران در مناطق ییلاقی خود تا نیمه شهریورماه جاری خبر داد و گفت: کوچ پاییزه عشایر از نیمه شهریور ماه به سمت قشلاقات (مناطق گرمسیر) آغاز و عشایر مناطق سردسیر را ترک و به مناطق گرمسیر کوچ می کنند.

به گفته ذبیحی، با توجه به بروز خشکسالی در سال های اخیر آبرسانی سیار در مناطق عشایری با سرعت بیشتری انجام می شود و تلاش ما بر این است تا عشایر و دام های آنان با کمترین مشکل روبرو شوند.

لینک کوتاه : https://www.nabzejame.ir/?p=70464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.